Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Inge Veen - WaarBenJij.nu Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Inge Veen - WaarBenJij.nu

Christchurch

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

14 Maart 2016 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Vandaag naar Christchurch geweest. Wat een verwoeste stad. De aardbevingen van 2011 hebben de hele stad verwoest. Het is nu nog een bouwput. De verwoeste kathedraal is een stille getuige van de ramp. Er staan ook een aantal gedenktekens. Er is een vervanger voor de kerk opgericht van karton. Je weet niet wat je ziet. Zo sereen, indrukwekkend door de eenvoud en soberheid. Prachtig. Vandaar hebben we een toertje gemaakt naar Banks Peninsula. Een vulkaangebied met kale rotsen en prachtige uitzichten. Hoe mooi kan een land zijn...elk uitzicht is nog mooier dan het vorige... Morgen op reis, weer vroeg op.

• 14 Maart 2016 - 11:04

Syl:

prachtig hoor

• 14 Maart 2016 - 20:28

Dick En Geesje:

Fijn dat jullie het zo leuk hebben. Het verhaal dat jullie schrijven is prachtig. We volgen het met veel plezier. Wij hebben hier ook een stralende zon, maar er is een ijskoude oostenwind. Wij genieten van de Deventerse en Drentse uitzichten.......Maar verschil moet er zijn. Geniet!
    Lieve groetjes van Dick en Geesje.

• 14 Maart 2016 - 20:47

Geesje En Dick:

Wat een mooie foto's! Die zag ik pas toen ik al had gereageerd. En Inge in levende lijve! Dick en ik hebben samen alle foto's even bekeken. Prachtige natuurfoto's. Nou nog een foto van Michael! Geniet! Groetjes van ons tweetjes voor jullie beiden!
    Knuffel,
    Geesje en Dick.